Planeringsverkstad

Just nu är jag mitt uppe i en period där jag måste planera och planera om ganska mycket. Till att börja med planera om mitt schema, för Snart har mitterminsbedömningarna gåtts igenom och där har nya behov uppkommit som behövs tas hänsyn till.

Samtidigt börjar jag se tendenser i mina arbetslag att extra anpassning övergår till ledning och stimulans. Däremot har det helt plötsligt uppstått en del nya åtgärdsprogram som behöver skrivas. Elever som förra året klarade sig med eller utan anpassningar behöver nu åtgärder. Så jag ser också behovet att sätta mig ner med vissa av kollegorna och se över vad som gjorts hittills.

Ovanpå har jag ju all ”vanlig” planering, men den flyter på ganska bra. Jag följer de sju pedagogiska frågorna vid planering och förankrar de i vår läroplan.

Sedan har jag två lyft från skolverket att planera. Inom samma ämne, men med olika förutsättningar och olika kollegor. Det är spännande och utmanande.

Och så fyra pedagogiska rådgivningar som precis startat där vi håller på att kila fram syftet som stämmer överens med det någon av kollegorna vill och vad jag vill med rådgivningen. För jag ser ju saker hos mina kollegor de kan utveckla, men samtidigt, som jag skrivit om tidigare, går det inte att förändra ett beteende på en dag.

Därtill med alla möten får nu ny forskning prioriteras ner och planering får ta upp mycket förtroendetid. Det vill säga, jag kommer blogga när jag känner för det lite grann.

Lycka till ni andra med er planering!

Kommentera

Fyll i dina uppgifter nedan eller klicka på en ikon för att logga in:

WordPress.com-logga

Du kommenterar med ditt WordPress.com-konto. Logga ut /  Ändra )

Twitter-bild

Du kommenterar med ditt Twitter-konto. Logga ut /  Ändra )

Facebook-foto

Du kommenterar med ditt Facebook-konto. Logga ut /  Ändra )

Ansluter till %s